چرا دندان ها زرد می شوند؟
نوشته شده توسط : خانم نویسنده

چرا دندان ها زرد می شوند؟
به طور کلی با افزایش سن و کاهش ذخایر کلسیم بدن، دندان ها شروع به پوسیدگی می کنند. زرد شدن دندان ها، پوسیدگی لثه ها، شل شدن دندان های فک و... از جمله اتفاقاتی است که ممکن است افراد به دلیل افزایش سن یا مصرف غذاهای نامناسب با آن مواجه شوند.زرد شدن دندان ها یکی از مواردی است که تا حد زیادی قابل کنترل است. حتی بسیاری از درمان های خانگی وجود دارد که می توان از آنها برای کنترل زردی دندان ها تا حد زیادی استفاده کرد. استفاده از تنباکو، عدم استفاده روزانه از مسواک، مصرف غذاهای شیرین و قندهای مصنوعی و ... در زرد شدن دندان ها موثر است.

درمان های طبیعی برای رفع زردی دندان در خانه
برای رفع زردی دندان ها با روش خانگی دو مرحله وجود دارد. گام اول مربوط به روش های طبیعی و استفاده از مواد طبیعی است. مرحله بعدی مربوط به اقدامات دندانپزشکی است که می توان در خانه انجام داد و زردی دندان ها را تا حد زیادی برطرف کرد.

جوش شیرین و پراکسید هیدروژن
استفاده از جوش شیرین و پراکسید هیدروژن روی خمیر دندان یکی از درمان های خانگی برای زرد شدن دندان ها است. مطالعات اخیر نشان می دهد که خمیردندان های حاوی پراکسید هیدروژن باعث کاهش لکه ها و زردی دندان ها می شود. همچنین به مرور زمان دندان ها را سفیدتر می کنند.

ویتامین C و رفع زردی دندان با روش خانگی
ویتامین C یکی از مهم ترین و ضروری ترین ویتامین ها برای سلامت لثه است. کمبود ویتامین C باعث ایجاد اسکوربوت می شود که در آن لثه ها خونریزی کرده و عفونی می شوند. عفونت لثه باعث ایجاد پلاک و تارتار روی دندان ها می شود و در نهایت باعث زرد شدن آن ها می شود. در نتیجه مصرف ویتامین C می تواند در کاهش زردی دندان ها موثر باشد و یکی از راه های رفع زردی دندان با روش های خانگی است.

آنزیم های میوه
مصرف آنزیم های میوه راه دیگری برای رفع زردی دندان در خانه است. آنزیم ها با خاصیت پاک کنندگی پلاک و پلاک دندان را از بین می برند و زردی آن ها را تا حد زیادی کاهش می دهند. از جمله آنزیم های مفید در این زمینه می توان به آنزیم پاپائین از میوه پاپایا و آنزیم بروملین موجود در آناناس اشاره کرد که به از بین بردن لکه های دندان کمک می کند.

سرکه سیب
تحقیقات نشان می دهد که سرکه سیب دارای اثرات سفید کنندگی است. استفاده از سرکه به مقدار کم یکی از راه های رفع زردی دندان با روش خانگی است. اما نکته مهمی که در این مورد باید به آن توجه کرد این است که استفاده زیاد از سرکه ممکن است به مینای دندان آسیب برساند.

اطلاعات بیشتر 

دندانپزشکی اطفال در اصفهان 





:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آبان 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: